ברוכים הבאים לבלוג "המשפטענית" – עם עו"ד לין סיני, מתמחה במשפט אזרחי – מסחרי, משמשת כיועצת משפטית של חברות, עסקים ויזמים, שרוצים איכות חיים משפטית, מרצה, מעבירה סדנאות, יזמית עסקית וחברתית.
מטרת "המשפטענית" לפתח מודעות בקרב עסקים, בצורה עניינית ופרקטית, לגבי ההשלכות הצפויות, בפעולות יומיומיות, מתמחה בדיני אינטרנט ומסחר מקוון, בין היתר, בסוגיות הקשורות לקניין רוחני, מדיה חברתית, זכויות יוצרים, פרטיות, לשון הרע בדיגיטל וכיוב'.
מהו הסכם שירות?
כל עסק נדרש לאורך חיי המסחר העסקי שלו לנהל מערכות יחסים שונות, עם לקוחות, ספקים, עובדים, שותפים ומשקיעים. כל מערכת יחסים מביאה איתה מערכת אינטרסים שונים, זכויות והתחייבויות.
הסכם התקשרות עם לקוחות הוא חוזה משפטי בעל חשיבות רבה עבור ספקי שירות או מוכרי טובין עם הלקוחות, להסכם יש השלכות משמעותיות על הפעילות העסקית והוא מסדיר את החובות והזכויות של הצדדים הנובעים מההתקשרות.
הסכם בכתב לא חייב להיות מורכב, מסורבל או מאיים – ההפך הוא נכון, הסכם, משרה בטחון על הצדדים והערכים המוגנים, מכליל משמעויות כספיות ומשכלל סיכונים אפשריים.
הסכם טוב הינו הסכם צופה פני עתיד, שמציע מנגנונים של יישוב סכסוכים, אפשרויות יציאה, פיצויי מוסכם, סמכות שיפוט…
לעריכת הסכם או התחייבות בכתב (וחתימה) יתרונות רבים, מעבר לכללי משחק הוגנים בין הצדדים;
דרישת הכתב ויתרונותיה;
אנחנו לא חייבים עורך דין, שינסח, יערוך, ידפיס ויחתים את כל הצדדים…יחד עם זאת, גם אם החוק לא מחייב זאת (כמו במקרקעין) עריכת הסכם בכתב, ברור, ענייני וצופה פני עתיד, מונע אי הבנות ומוודא שהצדדים יהיו מחויבים האחד לשני, יגביר את ביצוע העסקה ואף יכול למנוע את הניסיון לחמוק ממנה.
עריכת הסכם תסייע לכם לשמור על עבודה נכונה וגם והיה ואחד מהצדים להסכם לא ימלא אחר התחייבותו, תעמוד לצד השני האפשרות לפנות לערכאות משפטיות רלוונטיות.
רוב המחלקות באות לידי ביטוי בשורה התחתונה – בכסף! הסכם כתוב ומפורט מעיד על גמירת הדעת של הצדדים והיכולת בעת הצורך לדרוש לאכוף את ההסכם ולקבל סעדים כספיים בדרך מהירה וקלה…
איך?
💡 גיבויי בכתב יסייע לכם בהוצאת מכתב דרישה חזק ומהימן שייסע לכם ולעורך הדין לגבות את כספכם במינימום הוצאות משפטיות ומקסום הרווח.
💡 במקרה של סכסוך על רקע ההתקשרות אשר מגיע לפתחו של בית המשפט, הנטייה של השופט תהיה לכבד את ההסכם הכתוב. (מה שלא נרשם לא קיים!)
💡 ככל וערכתם הסכם או התחייבות מפורשים וגובה החוב הוא עד 75,000 ₪ – ניתן להגיש את ההסכם בהוצאה לפועל ישירות בהליך של תביעה על סכום קצוב! מבלי לקבל תוקף של פסק דין.
💡 ככל ויש ברשותכם ראייה בכתב והחוב עד 25,000 ₪ – תכנסו למסלול אף קצר יותר של 8 חודשים לכל היותר – שכל פעולות הגבייה נעשות על ידי לשכת ההוצל"פ.
לא משנה כיצד החלטתם לכתוב ולתעד את התנאים שלכם, תוודאו שהצד השני אישר את קבלת המסמך והתוכן באופן שהוא משיב בצורה מסודרת ומתעודת, המהווה את דרישת "הקיבול".
הסכם שירות הוא מסמך חשוב שמגדיר את התנאים, ההתחייבויות והזכויות של הצדדים בעסקה של הספקת שירות. כאשר מכינים הסכם כזה, יש מספר סעיפים חשובים שחובה לכלול בו:
4 סעיפים שכל הסכם שירות חייב לכלול!
- פרטי הצדדים, התחייבות הדדיות, חובות וזכויות – פרטים מלאים של הלקוח לרבות ת.ז, כתובת במשרד הפנים וכתובת למשלוח דואר חשובים מאוד בשעה שיש מחלוקת וחלילה תצטרכו להגיע לבית המשפט, המצאות כדין של מכתבי התראה וכתב טענות יתקבלו בהתאם לכתובת הרשומה במשרד הפנים, דוא"ל רשמי להתנהלות שוטפת ועדכונים וכמובן התחייבויות שלכם נותני השירות אל מול התחייבות של הלקוח לשיתוף פעולה והעברת נתונים מדויקים בהתאם למערכת היחסים.
- סוג השירות, תיאורו ותוקפו – תיאור מדויק של השירות שלכם הכולל את שלבי עבודה, ירידה לפרטים של תהליך ואספקת השירות יצמצמו פערים והעלאת טענות עתידיות שמבוססות על חוסר "הבנה" וזיכרון סלקטיבי, לרבות פירוט מדויק של תוקף ההסכם, האם זה שירות חד פעמי או מתמשך.
- תנאי תשלום ולוחות זמנים – לב ליבו של הסכם הוא הסדרת התמורה הכלכלית בעד השירות אותו אתם מעניקים, יש לשים לב האם אתם כוללים במחיר שלכם הוצאות נלוות לשירות או שבגינם הלקוח יידרש לשלם בנפרד, האם ניתן לחלק לתשלומים? אם כן, נכון וכדאי להגדיר לוחות זמנים של אספקת השירות לצד התשלומים, כדיי להימנע ממצב בו עבדתם וטרם קיבלתם את התמורה וכמובן איזה אמצעי תשלום אתם מעמידים לרשות הלקוח.
- ביטול עסקה ופיצויי מוסכם – יש להגדיר את התנאים לביטול ההסכם, שימו לב יש להגדיר אפשרויות ללקוח וכמובן גם לכם כנותני השירות. באיזה סיטואציות תעמוד לכם האפשרות לסיים את ההתקשרות – באופן הדדי או בהתאם לנסיבות פרטניות של כל אחד מהצדדים, כולל תנאי הודעה מוקדמת, תקופת התראה ותנאי סיום התחייבויות, אם אתם עומדים על פיצויי כספי או השבה של חלק מהתמורה ו/או השבה מלאה, הכל בהתאם למועד הביטול שהגדרתם מבעוד מועד.
"ככל שהשירות ממושך ומורכב יותר, כך גם נקודות החיכוך שעלולות להיווצר רבות יותר והסכם העבודה שלנו יהיה מפורט יותר"
כל הסכם יש להתאים לצרכים המיוחדים של העסק הספציפי ומערכת היחסים שלו עם לקוחותיו ולכן ייתכן ויהיו סעיפים נוספים שידרשו לכלול בהסכם בהתאם למקרה ספציפי כמו: זכויות יוצרים – קניין רוחני, ביטוח, סודיות, שיפויי, בטוחות וכיוב'
רוצים לנסח הסכם שמקיף הכל, אבל בד בבד לא מאיים או יוצר אנטגוניזם, הסכם שיגביר ויעלה את אחוזי הגבייה שלכם וישרה שקט ובטחון כלכלי? אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ…
"המשפטענית" – לין סיני, עו"ד